loikjuyh
blogpim88@gmail.com
شنبه 26 مرداد 1398برچسب:, :: 22:34 :: نويسنده : admin

هر ساله صنعت برق آلمان، مجموعا 15 میلیارد یورو در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کند و بازار کار مهندسی برق در آلمان 846 هزار کارشناس در این زمینه را استخدام می کند. علاوه بر این، روح نوآوری این بخش در شمار زیادی از پرونده های ثبت اختراع نشان داده شده است که هر ساله به 13000 نفر می رسد.

صنایع برق و بازار کار مهندسی برق در آلمان
صنایع برق و الکترونیک چند وجهی است. این نه تنها لوازم الکتریکی، الکترونیک مصرفی و تکنولوژی نور را تولید می کند، بلکه همچنین به صنایع فن آوری پیشرفته مانند فناوری نانو و تولید تراشه می پردازد. صنایع برق اغلب شامل شرکت های کوچک و متوسط ​​می باشد. نمونه محصول این صنعت بسیار وسیع و بسیار پویا است و یک سوم درآمد خود را با محصولات و نوآوری های جدید تولید می کند. بیش از 180،000 مهندس برای صنعت برق آلمان کار می کنند.

 



ادامه مطلب ...

ابزار تعمیرات موبایل مناسب برای شغل حرفه‌ای تعمیرکار موبایل چیست و آن‌ها را از کجا خریداری کنیم؟

جواب به چنین پرسش‌هایی از طرف ما، نباید و نمی‌تواند آری و خیر باشد. برای همین تصمیم گرفتیم در این مقاله اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم که دید شما را گسترده‌تر کند؛ تا در نهایت خودتان با توجه به اطلاعاتی که کسب می‌کنید به تجزیه و تحلیل پرداخته و گزینه مناسب را انتخاب کنید. برای همین من ترجیح می‌دهیم همه چیز را با یک داستان شروع  ‌کنیم.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 26 مرداد 1398برچسب:, :: 22:10 :: نويسنده : admin

تولیدات صنعتی در گرجستان
کشور گرجستان به دلیل برخورداری از امتیازاتی مانند موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب، دارای کشاورزی پیشرفته، معادن، بهره برداری از صنایع و صنعت گردشگری بوده و از ثروتمند ترین جمهوریهای شوروی سابق به شمار می آمد و مردم آن از استاندارد زندگی بالایی برخوردار بودند.

اما پس از فروپاشی شوروی در سال1991 میلادی، وقوع جنگهای داخلی از سال 1991 تا 1994 میلادی، اقتصاد گرجستان را به عنوان یک کشور تازه استقلال یافته بابحرانی شدید مواجه ساخت.

گرجستان وارث صنایع متنوعی در زمینه های فولاد، نصب تجهیزات هواپیما ، مواد غدایی، معدن و لوکوموتیو از شوروی سابق بود اما سوء مدیریت ناشی از مشکلات داخلی این کشور به ورشکستگی بسیاری از آنها انجامید.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 26 مرداد 1398برچسب:, :: 22:5 :: نويسنده : admin

دانلود آهنگ بسیار زیبا و شاد آرش به نام ملودی

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 مرداد 1398برچسب:, :: 1:49 :: نويسنده : admin

معرفي رشته الكتروتكنيك(برق صنعتي)

برق صنعتي در پيشرفت علم نقش ارزنده اي را ايفا مي كند و علاوه بر نقش كليدي در فضاپيماها و هدايت موشك ها وهواپيما، به صورت بخش اصلي و مهمي از فرايندهاي صنعتي و توليدي نيز درآمده است. به كمك اين علم مي توان به عملكرد بهينه سيستمهاي پويا، بهبود كيفيت و ارزانتر شدن فرآورده ها، گسترش ميزان توليد، ماشيني كردن بسياري از عمليات تكراري و خسته كننده دستي و نظاير آن دست يافت. هدف سيستم كنترل عبارت است از كنترل خروجي ها به روش معين به كمك وروديها از طريق اجزاي سيستم كنترل كه مي تواند شامل اجزاي الكتريكي، مكانيك و شيميايي به تناسب نوع سيستم كنترل باشد.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 مرداد 1398برچسب:, :: 1:45 :: نويسنده : admin

خازن چیست :

خازنهای فشار ضعیف

خازنها عامل جبران کننده توان راکتیو برای بارهای سلفی بوده و به عنوان عامل تصحیح کننده ضریب قدرت، عمل می کنند. توانی را که مشترکان برق، مصرف می کنند متفاوت است، در نتیجه خصوصیات ضریب قدرت آنها نیز متفاوت است. انرژی راکتیو در شبکه ها توسط اندوکتانس خطوط انتقال، ترانسفورماتورها، مدارهای الکترومغناطیسی موتورها و سایر مصرف کنندها از قبیل لامپهای فلورسنت، یکسوسازها و سیستمهای الکترونیک، مصرف می شود که این موضوع، موجب کاهش ضریب قدرت(Power factor)شده و در نتیجه باعث کاهش انتقال انرژی اکتیو میشود. 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 مرداد 1398برچسب:, :: 1:44 :: نويسنده : admin

برش آسفالت یک قطعه و یا یک ماشینی است که  است که بر روی ابزارهای مختلفی از قبیل چکش های هیدرولیکی ، لودر ، بکسل ، تراکتور و گریدر موتور نصب می شود. همانطور که از نام آن پیداست ، کاتر آسفالت برای برش آسفالت یا سایر مواد قیر مشابه مانند بتن استفاده شود. 

 

بسیاری از پیمانکاران  برای راه سازی و انجام هرچه بهتر این خدمات از یک دستگاه  آسفالت بر استفاده می کنند ، زیرا می توان برای ترمیم راه ها ، کابل های زیرزمینی و خطوط آب و فاضلاب مفید واقع باشد. برخی از متخصصان به دلیل تمیز بودن برشی که در آن ایجاد می شود و کمیت کارهایی که می توانند انجام دهند ، برش های آسفالت را نسبت به جک چکش ها ترجیح می دهند. 

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 مرداد 1398برچسب:, :: 1:42 :: نويسنده : admin

معاون سابق وزیر نیرو گفت: آنچه که به‌عنوان چالش اصلی در صنعت برق ایران همواره مطرح شده، این است که برق از طرف دولت و مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان یک کالا شناخته شود و این محصول گران‌بها یک خدمت نباشد.
آفتاب‌‌نیوز :
هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که وزارت نیرو در بخش آب و برق در حال فعالیت شبانه‌روزی است، تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر در صنعت آب و برق وجود دارد، ماحصل رنج‌ها و زحمات شبانه‌روزی نسل‌های مختلف مدیریت و کارکنان صنعت آب و برق ایران است.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 مرداد 1398برچسب:, :: 1:36 :: نويسنده : admin

 

 

لوله فولادی برق ابتدا از ورق روغنی ساخته شده و در صورت درخواست مشتریان جهت حفاظت در برابر خوردگی و زنگ زدگی به سه طریق پوشش محافظ از جنس فلز روی بر سطح آن قرار میگیرد که به اصلاح به آن لوله گالوانیزه می گویند . این پوشش ها به علاوه شامل: 

 



ادامه مطلب ...
شنبه 19 مرداد 1398برچسب:, :: 15:8 :: نويسنده : admin

در سال ۱۸۷۱ میلادی (۱۲۵۰ هجری شمسی) ماشین گراماختراع شد. این اختراع گامی اساسی در راه ایجاد صنعت برق تجاری بود، زیرا پس ازآن تبدیل انرژی مکانیکی (و هر نوع انرژی دیگری که بتوان از آن کار مکانیکی به دستآورد) به انرژی برقی ممکن گردید. یازده سال پس از آن، توماس ادیسون نخستین موسسه برق تجاری خود را برای تامین روشنایی در یکیاز خیابانهای نیویورک افتتاح کرد. بیان دو واقعه مهم بالا برای درک رابطه زمانی بین تاریخ پیدایش صنعت برق در جهان و در ایران خالی از فایده نیست. چنانکه خواهدآمد، اولین مولد برق در ایران، سه سال بعد از موسسه برق توماس ادیسون به کارافتاد.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 19 مرداد 1398برچسب:, :: 15:6 :: نويسنده : admin

 

اداره و شرکت جایی است که افراد در آنجا برای به دست آوردن سود بیشتر و خدمت به جامعه وقت زیادی را صرف میکنند، بنابراین مثل خانه دوم برای آنها میماند. دکوراسیون محیط اداری به عنوان نمای کلی کار شما اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از شرکت ها و اداره ها از دکوراسیونی با جذبه تجاری استفاده میکنند که همان راحتی خانه را دارد.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 17 مرداد 1398برچسب:, :: 10:55 :: نويسنده : admin

برق تعداد بسیار زیادی ازذره های ریز به نام الکترون است.الکترون بخشی از اتم هاست.در همه ی مواد برق هست؛چون همه ی مواد از اتم ساخته شده اند. اما تا زمانی که عاملی الکترون ها را از اتم هایشان دور نکند،هیچ یک از خاصیت های برق را در جسم نمی یابید. مالش سبب حرکت الکترون ها می شود.وقتی لباس نایلونی به بدن شما مالیده می شود،الکترون ها را از اتم های بدن شما جدا می کند.اتم ها سعی می کنند دوباره الکترون
الکتریسیته (برق) چیست ؟

الکتریسیته (برق) چیست ؟

تهیه کننده : مجید مکاری



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 17 مرداد 1398برچسب:, :: 10:53 :: نويسنده : admin

 

 

مزدا یک شرکت ژاپنی است که از کمپانی های بزرگ خودرو سازی در جهان میباشد. تولیدات مزدا در کشور ما طرفداران زیادی دارد که دلیل اصلی آن زیبایی ظاهری و قدرت فنی قابل قبول آن است.

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 مرداد 1398برچسب:, :: 12:4 :: نويسنده : admin

تصویر بالا به صورت شماتیک پاسخ این که الکتریسیته و برق چگونه کار می کند را توصیف می کند.

پس اگر بخواهیم تصویر بالا را تفسیر کنیم می گوییم : ولتاژ سعی دارد تا جریان را از داخل سیم عبور دهد ولی مقاومت در برابر عبور جریان ایستادگی می کند.

ابتدا به تعریف ولتاژ و جریان می پردازیم.

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 مرداد 1398برچسب:, :: 12:3 :: نويسنده : admin

 

افرادی که درتبلیغات فروش حرفه ای هستند، هدایای تبلیغاتی را یکی از بهترین روش‌ها برای به دست آوردن و حفظ بازار معرفی می کنند. به کارگیری هدایای تبلیغاتی در صنعت فروش و تبلیغات باعث شناخت و وفاداری مشتریان و کارکنان شرکت به برند آن شرکت می شود. مهمترین عاملی که باعث جلب توجه مشتریان می شود این است که از محصولات باکیفیت شناخت کافی پیدا کنند. یکی از راه های اثربخش و ماندگار در جلب توجه مشتریان ارائه هدایای جذاب و زیبا به مشتریان است. وقتی شرکتی برای نخستین بار محصولی جدید وارد  بازار می‌کند، معمولا نمونه‌هایی از محصول را به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در ادامه با چند نمونه از این هدایا که اغلب شرکت ها سفارش می دهند آشنا خواهید شد.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 15 مرداد 1398برچسب:, :: 14:54 :: نويسنده : admin

الکتریسیته چیست و جریان الکتریکی چگونه ایجاد می‌شود؟ الکتریسیته یا برق به بخش جدایی ناپذیری از زندگی بشر امروزی تبدیل شده است. در این مطلب با نیروی الکتریکی و کاربردهای آن آشنا خواهید شد.

برق یا الکتریسیته تمام اطراف ما را فرا گرفته است. فقط کافی است نگاهی به پیرامون خود بیاندازید تا انرژی الکتریکی را در همه جای زندگی خود ببینید. کامپیوترها، گوشی های هوشمند، چراغ‌ها، سیستم های تهویه مطبوع و اکثر دستگاه های صنعتی با نیروی برق کار می‌کنند. دشوار است که در زندگی امروزی بتوانید از نیروی الکتریکی فرار کنید.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 15 مرداد 1398برچسب:, :: 14:53 :: نويسنده : admin

 

فیزیوتراپی یک شیوه درمانی برای درمان انواع ناراحتی و دردهای عصبی، اسکلتی و ماهیچه ای می باشد. این متد با استفاده از سیستم های برقی و گرما تا حد ریادی دردهای نامبرده را درمان می کند. در فیزیوتراپی از قوانین فیزیک برای درمان دردها استفاده می کنند. فیزیوتراپی علاوه بر درمان بیمار یها، در پیشگیری از ایجاد آسیب ها نیز بسیار نقش مهمی ایفا می کند.

یک فیزیوتراپیست با در نظر گرفتن شرایط سایکولوژی ( روحی و جسمی) هر فردی، کمک شایاتی به کیفیت زندگی افراد می کند.

فیزیتراپی شامل یک مرحله درمان نیست. بلکه تعدادی از جلسات متوالی و پشت سر هم می باشد که این دوره تناوب مراجعه را پزشک متخصص با توجه به وضعیت بیمار تجویز می کند.

  



ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 مرداد 1398برچسب:, :: 14:8 :: نويسنده : admin

جریان الکتریکی در الکتریسته ، جریان سرعت عبور الکترونها در یک سیم مسی یا جسم رسانا است. جریان قراردادی در تاریخ علم الکتریسته ابتدا به صورت عبور بارهای مثبت تعریف شد. هر چند امروزه می‌دانیم که در صورت داشتن رسانای فلزی ، جریان الکتریسته ناشی از عبور بارهای منفی ، الکترون ، در جهت مخالف است. علیرغم این درک اشتباه ، کماکان تعریف قراردادی جریان تغییری نکرده است. نمادی که عموما برای نشان دادن جریان الکتریکی (میزان باری که در ثانیه از مقطع هادی عبور می‌کند) در مدار بکار می‌رود، I است.

مقدمه

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 مرداد 1398برچسب:, :: 14:7 :: نويسنده : admin

شرکت مجموعه ای است که با هدف ایجاد یک کسب و کار تجاری بین 2 یا چند نفر شکل میگیرد و با آغاز فعالیت خود یک سری رویدادهای مالی صورت میگیرد که نیازمند ثبت و گزارشها در اتوماسیون اداری است. حسابداری زیر مجموعه وسیعی دارد که حسابداری شرکتی یکی از زیرشاخه های آن است. یک نکته مهم در زمینه حسابداری شرکتی این است که بدانیم زمینه فعالیت شرکت در کدام دسته از انواع شرکتها قرار میگیرد تا بتوانیم حسابداری متناسب با آن را به کار بگیریم. 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مرداد 1398برچسب:, :: 10:9 :: نويسنده : admin

سال 1878 بود توماس ادیسون به سختی در حال کار بود. یکی از دوستانش از او دعوت کرد تا چند روزی برای تعطیلات نزد او بیاید. آنها در آنجا به جمعی از دانشمندان پیونستند که برای دیدن خورشید گرفتگی با قطار به ایالت وایومینگ می رفتند.

توماس ادیسون هم تصمیم به رفتن گرفت. او در آن زمان روی دستگاهی کار می کرد که می توانست درجه حرارت را اندازه بگیرد و فکر می کرد در این سفر موفق به آزمایش آن می شود.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مرداد 1398برچسب:, :: 10:4 :: نويسنده : admin

برای این که بفهمیم الکتریسیته چیست لازم است اطلاعاتی درباره اتم ها داشته باشیم.

می دانیم که اتم ها ذرات بسیار ریزی اند که تمام مواد از آنها تشکیل شده اند. به عبارتی همه چیز در جهان از اتم ساخته شده. اتم ها به قدری کوچک اند که میلیاردها میلیارد از آنها شیء کوچکی مثل مداد را تشکیل می دهند. همین اتم ها الکتریسیته را می سازند.

خود اتم ها از ذرات ریزی به نام پروتون، نوترون و الکترون ساخته شده اند. پروتون ها و نوترون ها در مرکز اتم که هسته نام دارد قرار دارند و الکترون ها نیز با سرعت زیاد به دور هسته می چرخند، مثل زمین که به دور خورشید می گردد. بین الکترون ها فضایی خالی وجود دارد. به طورکلی یک اتم بیشتر از فضایی خالی تشکیل شده است.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مرداد 1398برچسب:, :: 10:4 :: نويسنده : admin

تاریخچه الکترونیک
الکترونیک علم مطالعه ی عبور جریان الکتریکی از مواد مختلف - مانند نیمه هادی‌ها, مقاومت‌ها, القاگرها و خازن‌ها - و آثار آن است. الکترونیک همچنین به عنوان شاخه‌ای از فیزیک نظری شناخته می‌شود. طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی برای حل مشکلات عملی, قسمتی از مباحث موجود در مهندسی الکترونیک و را تشکیل می‌دهد.

در برخی موارد مطالعه المان‌های جدید نیمه‌هادی و فن‌آوری‌‌ها نزدیک به آن, شاخه‌ای از فیزیک در نظر گرفته می‌شود. این مقاله بیشتر به مفاهیم مهندسی الکترونیک می‌پردازد.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مرداد 1398برچسب:, :: 10:0 :: نويسنده : admin

الکترونیک مطالعه و استفاده از وسائل الکتریکی ای می باشد که با کنترل جریان الکترون ها یا ذرات باردار الکتریکی دیگر در اسبابی مانند لامپ خلا و نیمه هادی ها کار می کنند. مطالعه محض چنین وسائلی ، شاخه ای از فیزیک است، حال آن که طراحی و ساخت مدارهای الکتریکی جزئی از رشته های مهندسی برق، الکترونیک و کامپیوتر می باشد.

img/daneshnameh_up/b/b4/kit.gif

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مرداد 1398برچسب:, :: 9:57 :: نويسنده : admin

مهندسی الکترونیک (به انگلیسی: Electronic engineering) یکی از شاخه‌های مهندسی است که از دانش علمی رفتار و اثر الکترون‌ها استفاده نموده و به توسعه قطعات، دستگاه‌ها، سیستم‌ها، یا تجهیزاتی می‌پردازد که انرژی الکتریکی یکی از فاکتورهای آنهاست؛ همانند لامپهای خلاء، ترانزیستورها، مدارهای مجتمع و مدارهای چاپی.

این عبارت به شاخهٔ وسیعی از مهندسی اشاره دارد که زیرشاخه‌های بسیاری را در بر می‌گیرد. شامل رشته‌هایی که با توان، مهندسی ابزار دقیق، مخابرات، طراحی مدارهای نیمه هادی، و بسیاری دیگر در ارتباط‌اند.[۱] این واژه همچنین بخش بزرگی از دوره‌های تحصیلی مهندسی برق را که در بیشتر دانشگاه‌های اروپایی تدریس می‌شود را شامل می‌شود. اگرچه در آمریکا، مهندسی برق شامل تمام شاخه‌های آن از جمله الکترونیک است. انجمن مهندسان برق و الکترونیک آمریکا یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین سازمان‌های این رشته‌های مهندسی به‌شمار می‌رود.


محتویات
۱ رشتۀ مهندسی الکترونیک
۲ پیشینه مهندسی الکترونیک
۲.۱ الکترونیک جدید
۲.۲ تلویزیون
۲.۳ رادار و موقعیت رادیویی
۳ الکترونیک
۳.۱ میکروالکترونیک

 



ادامه مطلب ...
پيوندها

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان loikjuyh و آدرس loikjuyh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: