loikjuyh
blogpim88@gmail.com
چهار شنبه 16 مرداد 1398برچسب:, :: 12:4 :: نويسنده : admin

تصویر بالا به صورت شماتیک پاسخ این که الکتریسیته و برق چگونه کار می کند را توصیف می کند.

پس اگر بخواهیم تصویر بالا را تفسیر کنیم می گوییم : ولتاژ سعی دارد تا جریان را از داخل سیم عبور دهد ولی مقاومت در برابر عبور جریان ایستادگی می کند.

ابتدا به تعریف ولتاژ و جریان می پردازیم.

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 مرداد 1398برچسب:, :: 12:3 :: نويسنده : admin

 

افرادی که درتبلیغات فروش حرفه ای هستند، هدایای تبلیغاتی را یکی از بهترین روش‌ها برای به دست آوردن و حفظ بازار معرفی می کنند. به کارگیری هدایای تبلیغاتی در صنعت فروش و تبلیغات باعث شناخت و وفاداری مشتریان و کارکنان شرکت به برند آن شرکت می شود. مهمترین عاملی که باعث جلب توجه مشتریان می شود این است که از محصولات باکیفیت شناخت کافی پیدا کنند. یکی از راه های اثربخش و ماندگار در جلب توجه مشتریان ارائه هدایای جذاب و زیبا به مشتریان است. وقتی شرکتی برای نخستین بار محصولی جدید وارد  بازار می‌کند، معمولا نمونه‌هایی از محصول را به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در ادامه با چند نمونه از این هدایا که اغلب شرکت ها سفارش می دهند آشنا خواهید شد.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 15 مرداد 1398برچسب:, :: 14:54 :: نويسنده : admin

الکتریسیته چیست و جریان الکتریکی چگونه ایجاد می‌شود؟ الکتریسیته یا برق به بخش جدایی ناپذیری از زندگی بشر امروزی تبدیل شده است. در این مطلب با نیروی الکتریکی و کاربردهای آن آشنا خواهید شد.

برق یا الکتریسیته تمام اطراف ما را فرا گرفته است. فقط کافی است نگاهی به پیرامون خود بیاندازید تا انرژی الکتریکی را در همه جای زندگی خود ببینید. کامپیوترها، گوشی های هوشمند، چراغ‌ها، سیستم های تهویه مطبوع و اکثر دستگاه های صنعتی با نیروی برق کار می‌کنند. دشوار است که در زندگی امروزی بتوانید از نیروی الکتریکی فرار کنید.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 15 مرداد 1398برچسب:, :: 14:53 :: نويسنده : admin

 

فیزیوتراپی یک شیوه درمانی برای درمان انواع ناراحتی و دردهای عصبی، اسکلتی و ماهیچه ای می باشد. این متد با استفاده از سیستم های برقی و گرما تا حد ریادی دردهای نامبرده را درمان می کند. در فیزیوتراپی از قوانین فیزیک برای درمان دردها استفاده می کنند. فیزیوتراپی علاوه بر درمان بیمار یها، در پیشگیری از ایجاد آسیب ها نیز بسیار نقش مهمی ایفا می کند.

یک فیزیوتراپیست با در نظر گرفتن شرایط سایکولوژی ( روحی و جسمی) هر فردی، کمک شایاتی به کیفیت زندگی افراد می کند.

فیزیتراپی شامل یک مرحله درمان نیست. بلکه تعدادی از جلسات متوالی و پشت سر هم می باشد که این دوره تناوب مراجعه را پزشک متخصص با توجه به وضعیت بیمار تجویز می کند.

  



ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 مرداد 1398برچسب:, :: 14:8 :: نويسنده : admin

جریان الکتریکی در الکتریسته ، جریان سرعت عبور الکترونها در یک سیم مسی یا جسم رسانا است. جریان قراردادی در تاریخ علم الکتریسته ابتدا به صورت عبور بارهای مثبت تعریف شد. هر چند امروزه می‌دانیم که در صورت داشتن رسانای فلزی ، جریان الکتریسته ناشی از عبور بارهای منفی ، الکترون ، در جهت مخالف است. علیرغم این درک اشتباه ، کماکان تعریف قراردادی جریان تغییری نکرده است. نمادی که عموما برای نشان دادن جریان الکتریکی (میزان باری که در ثانیه از مقطع هادی عبور می‌کند) در مدار بکار می‌رود، I است.

مقدمه

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 مرداد 1398برچسب:, :: 14:7 :: نويسنده : admin

شرکت مجموعه ای است که با هدف ایجاد یک کسب و کار تجاری بین 2 یا چند نفر شکل میگیرد و با آغاز فعالیت خود یک سری رویدادهای مالی صورت میگیرد که نیازمند ثبت و گزارشها در اتوماسیون اداری است. حسابداری زیر مجموعه وسیعی دارد که حسابداری شرکتی یکی از زیرشاخه های آن است. یک نکته مهم در زمینه حسابداری شرکتی این است که بدانیم زمینه فعالیت شرکت در کدام دسته از انواع شرکتها قرار میگیرد تا بتوانیم حسابداری متناسب با آن را به کار بگیریم. 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مرداد 1398برچسب:, :: 10:9 :: نويسنده : admin

سال 1878 بود توماس ادیسون به سختی در حال کار بود. یکی از دوستانش از او دعوت کرد تا چند روزی برای تعطیلات نزد او بیاید. آنها در آنجا به جمعی از دانشمندان پیونستند که برای دیدن خورشید گرفتگی با قطار به ایالت وایومینگ می رفتند.

توماس ادیسون هم تصمیم به رفتن گرفت. او در آن زمان روی دستگاهی کار می کرد که می توانست درجه حرارت را اندازه بگیرد و فکر می کرد در این سفر موفق به آزمایش آن می شود.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مرداد 1398برچسب:, :: 10:4 :: نويسنده : admin

تاریخچه الکترونیک
الکترونیک علم مطالعه ی عبور جریان الکتریکی از مواد مختلف - مانند نیمه هادی‌ها, مقاومت‌ها, القاگرها و خازن‌ها - و آثار آن است. الکترونیک همچنین به عنوان شاخه‌ای از فیزیک نظری شناخته می‌شود. طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی برای حل مشکلات عملی, قسمتی از مباحث موجود در مهندسی الکترونیک و را تشکیل می‌دهد.

در برخی موارد مطالعه المان‌های جدید نیمه‌هادی و فن‌آوری‌‌ها نزدیک به آن, شاخه‌ای از فیزیک در نظر گرفته می‌شود. این مقاله بیشتر به مفاهیم مهندسی الکترونیک می‌پردازد.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مرداد 1398برچسب:, :: 10:4 :: نويسنده : admin

برای این که بفهمیم الکتریسیته چیست لازم است اطلاعاتی درباره اتم ها داشته باشیم.

می دانیم که اتم ها ذرات بسیار ریزی اند که تمام مواد از آنها تشکیل شده اند. به عبارتی همه چیز در جهان از اتم ساخته شده. اتم ها به قدری کوچک اند که میلیاردها میلیارد از آنها شیء کوچکی مثل مداد را تشکیل می دهند. همین اتم ها الکتریسیته را می سازند.

خود اتم ها از ذرات ریزی به نام پروتون، نوترون و الکترون ساخته شده اند. پروتون ها و نوترون ها در مرکز اتم که هسته نام دارد قرار دارند و الکترون ها نیز با سرعت زیاد به دور هسته می چرخند، مثل زمین که به دور خورشید می گردد. بین الکترون ها فضایی خالی وجود دارد. به طورکلی یک اتم بیشتر از فضایی خالی تشکیل شده است.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 13 مرداد 1398برچسب:, :: 10:0 :: نويسنده : admin

الکترونیک مطالعه و استفاده از وسائل الکتریکی ای می باشد که با کنترل جریان الکترون ها یا ذرات باردار الکتریکی دیگر در اسبابی مانند لامپ خلا و نیمه هادی ها کار می کنند. مطالعه محض چنین وسائلی ، شاخه ای از فیزیک است، حال آن که طراحی و ساخت مدارهای الکتریکی جزئی از رشته های مهندسی برق، الکترونیک و کامپیوتر می باشد.

img/daneshnameh_up/b/b4/kit.gif

 



ادامه مطلب ...
پيوندها

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان loikjuyh و آدرس loikjuyh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: